Середа, 22.02.2017, 03:36

Центр дитячої та юнацької творчості Бобринецької міськради

Меню сайту
Наші координати
вул. Леніна, 51
м. Бобринець
Кіровоградська обл.
27200
Тел.: (05257)-3-45-67
Ел. пошта: bobrbdt@mail.ru
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні сайт відвідали



Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Друзі сайту


Краща школа дисципліни є сім'я. 
(Смайлс С.) 

Дитина найбільше потребує вашої любові як раз тоді, коли вона менше всього її заслуговує. 
(Ерма Бомбек) 

Батьки люблять своїх дітей тривожною і поблажливою любов'ю, яка псує їх. Є інша любов, уважна та спокійна, яка робить їх чесними. І така справжня любов батька. 
(Д.Дідро) 

Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості. 
(В. О. Сухомлинський) 

Наші діти - це наша старість. Правильне виховання - це наша щаслива старість, погане виховання - це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми. 
(А. С. Макаренко) 

Батькам на замітку
1. Не марнуйте часу дитини
У ранньому дитинстві мозок найкраще сприймає нове, накопичує знання. Отже, подбайте, щоб життя дитини не було нудним, одноманітним, безрадісним. Створивши сприятливе середовище, можна підвищити коефіцієнт розумового розвитку дитини.
2. Формуйте самоповагу
Власний образ, закріплений свідомістю, є визначальним при виборі друзів, у сім'ї, у соціумі. Висока самооцінка додає сміливості, здатності ризикувати. Діти повинні усвідомити, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих.
3. Навчіть дитину спілкуватися
Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: щира любов до батьків, приязне ставлення до оточуючих, зовнішня привабливість (одяг, манери), можливість спостерігати правильне соціальне спілкування (поведінка батьків, педагогів), висока самооцінка, достатній запас слів, уміння підтримувати розмову.
4. Пильнуйте, щоб дитина не стала «телеманом»
Сидіння перед телевізором гальмує в дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Отже, з часом у дитини можуть виникнути ускладнення під час спілкування. «Телемани» швидше реагують, але миттєва реакція, позбавлена осмислення, не завжди корисна.
5. Виховуйте відповідальність, порядність
Потрібно не лише пояснювати, що добре, а що — погано, а й закріплювати гарні навички, карати за негідні вчинки. За приклад має слугувати гідна поведінка батьків.
6. Навчіть дитину шанувати сім'ю
Добрі стосунки, любов і повага в сім'ї виховують краще за будь-які лекції.
7. Подбайте про гарне оточення
Якщо ви живете на соціально-психологічному смітнику, дітям буде важко вийти з нього, несучи пахощі троянди. Оточення впливає на моральні орієнтири, поведінку дітей. Тому уважно придивіться, з ким дружать ваші діти, поцікавтеся репутацією школи, до якої вони ходять.
8. Будьте вимогливими
Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, в сім'ях, де до них висувають високі вимоги. Однак не будьте тираном.
9. Привчайте дитину до праці
Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Не слід надмірно оберігати їх від труднощів. Нехай вони зрозуміють, що шлях до успіху вимагає певних зусиль.
10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі
Нехай вони все перепробують, нехай вчаться на власних помилках, прагнуть робити щось для інших. Якнайбільше спілкуйтеся з дітьми.


10 заповідей батьківства 
1. Не чекайте, що ваша дитина буде такою, як ви або такою, як ви хочете. Допоможіть їй стати не вами, а собою.
2. Не вимагайте від дитини платні за все, що ви для неї зробили. Ви дали їй життя, як дитина може віддячити вам? Вона дасть життя іншому, той - третьому, і це незворотній закон подяки.
3. Не зганяйте на дитині свої образи, щоб в старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, то і зійде.
4. Не сприймайте проблеми дитини звисока. Будьте упевнені, життя для дитини важке не менше за ваше, а може ще й більше, бо в дитини досвіду немає.
5. Не принижуйте!
6. Не забувайте, що найважливіші зустрічі людини - це її зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.
7. Не карайте себе, якщо не можете зробити щось для своєї дитини. Карайте, якщо можете - але не робите. Пам'ятайте, для дитини зроблено недостатньо, коли не зроблено все.
8. Дитина - це не тиран, який заволодіває всім твоїм життям, не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яке Життя дало тобі на зберігання і розвиток у ньому творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, біля яких ростиме не "наша", "своя" дитина, але душа, дана на зберігання.
9. Умійте любити чужу дитину. Ніколи не робіть чужому те, чого не хочете, щоб робили вашому.
10. Любіть свою дитину будь-ким - неталановитим, неудачливим, дорослим. Спілкуючись з нею - радійте, тому що дитина - це свято, яке поки що з вами.

Януш Корчак

Як творчо розвивати дитину
1. Відповідайте на питання дитини терпляче і чесно.
2. Сприймайте питання і висловлювання дитини серйозно.
3. Надайте дитині кімнату або куточок виключно для її справ.
4. Знайдіть місце, де дитина змогла б показувати свої роботи і досягнення.
5. Не лайте дитину за безлад на столі, якщо це пов'язано з його творчим процесом, проте вимагайте упорядковувати робоче місце після його закінчення.
6. Покажіть дитині, що її люблять і приймають такою, якою вона є, а не за її успіхи і досягнення.
7. Доручайте своїй дитині посильні справи і турботи.
8. Допомагайте їй будувати свої власні плани і приймати рішення.
9. Допомагайте їй покращувати результати своєї роботи.
10. Беріть вашу дитину в поїздки по цікавих місцях.
11. Допомагайте дитині спілкуватися з ровесниками з різних культурних шарів.
12. Не порівнюйте свою дитину з іншими, вказуючи при цьому на її недоліки.
13. Не принижуйте свою дитину, не давайте їй відчути, що вона чимось гірше вас.
14. Привчайте вашу дитину мислити самостійно.
15. Забезпечуйте дитину книгами, іграми і іншими потрібними їй речами для їй улюблених занять.
16. Спонукайте дитину придумувати історії і фантазувати. Робіть це разом з нею.
17. Привчайте дитину до регулярного читання з малих років.
18. З увагою відноситеся до її потреб.
19. Включайте дитину в спільне обговорення загальних сімейних справ.
20. Не дратуйте дитину за помилки.
21. Хваліть за будь-які успіхи.
22. Учіть її спілкуватися з дорослими будь-якого віку.
23. Розробляйте практичні методи, що допомагають дитині дізнаватися більше.

Поради батькам, які бажають 
розвивати здібності своїх дітей 
1. Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки.
2. Уникайте однобокості в навчанні та вихованні.
3. Не позбавляйте дитину ігор.
4. Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої скована загальними потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження.
5. Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам’ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас.
6. Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.
7. Будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини. 
Навчати потрібно не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опанує з допомогою дорослого, показу, підказки.

Батьківські міфи 
Міф 1. Якщо в моєї дитини є від мене секрети, отже, вона мені не довіряє.
Антиміф. Дитина, яка нормально розвивається, завжди прагне ствердити своє право на недоторканість приватного життя. При цьому вона почувається власником свого внутрішнього світу. Дорослий, який відчуває особисту територію дитини, незабаром відчує її подяку і повагу.
Міф 2. Не можна хвалити дитину – виросте егоїстом і задавакою.
Антиміф. Педагоги і психологи стверджують: заохочення – найдієвіший виховний метод! Перестаратися можна тільки з нещирими компліментами. Але якщо нагорода заслужена – не бійтеся вручити її героєві!
Міф 3. Будь-яка дитина може зрозуміти мову переконання, логіки, раціонального пояснення.
Антиміф. Якби це було можливо, то наші діти давно уже були б ідеальними, адже вони щодня чують дуже багато настанов. Але поведінка більшості дітей ірраціональна, вона підкоряється не логіці, а динаміці емоційних процесів. А емоції більше впливають на поведінку.
Міф 4. Будь-яка дитина може стати лідером.
Антиміф. Не кожна дитина може бути лідером і не кожному можна бути лідером! Якщо ця роль нав’язана, якщо вона не відповідає психофізіологічній організації дитини, вона може завдати їй шкоди.
Міф 5. Якщо дитиною не опікуватися і не контролювати її, вона взагалі нічого не робитиме.
Антиміф. Головна небезпека міфу полягає в тому, що контрольована дитина не набуває навичок самоорганізації і самодисципліни, у неї не розвивається вольовий компонент. У дитини немає ситуацій подолання, їй не потрібно себе спонукати до дії, за неї це роблять дорослі.
Міф 6. Настанова батьків своїй дитині: "Головне, щоб ніхто з оточення не мав приводу про тебе погано сказати або погано подумати".
Антиміф. Для того, щоб погано сказати про когось, зовсім не потрібен привід. Його завжди можна вигадати! Цей міф формує оцінне мислення і безмежну залежність від суспільної думки. Страх отримати негативну оцінку оточення робить дитину напруженою і тривожною. А це – шлях до неврозу. 

Поради батькам, діти яких стоять на порозі підліткового віку
1. Любіть дитину не за те, що вона розумна чи красива, а за те, що вона ваша рідна.
2. Головне новоутворення підліткового періоду — відкриття своєї індивідуальності, свого „Я”.
3. У цей час починається перебудова організму — дитина стає імпульсивною, у неї часто змінюється настрій, виникають конфлікти з ровесниками, бунт проти батьків.
4. У дітей настає криза, пов'язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з'являється страх перед невідомим дорослим життям.
5. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в сім’ї, у школі.
6. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю з початком самовиховання.
7. Підліток дуже вразливий, легко піддається впливам, як позитивним так і негативним.
8. Дитина має підвищений рівень тривожності, не підсилюйте його.
9. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати дітей без нагляду.
10. Розширюється коло спілкування, підвищується інтерес: до свого тіла, зовнішності, з’являються нові авторитети, враховуйте це.
11. Недоліки і суперечності в поведінці близьких сприймаються гостро і хворобливо.
12. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.