Четвер, 30.03.2017, 22:22

Центр дитячої та юнацької творчості Бобринецької міськради

Меню сайту
Наші координати
вул. Леніна, 51
м. Бобринець
Кіровоградська обл.
27200
Тел.: (05257)-3-45-67
Ел. пошта: bobrbdt@mail.ru
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні сайт відвідали



Календар
«  Березень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту




 


Робота з обдарованими дітьми 
Обдарована особистість - сукупність природних та інтелектуальних здібностей, що сприяють поглибленому розумінню навколишнього світу, забезпечують високоякісне навчання і творчість учнів.
Здібність — індивідуальні психологічні особливості, які сприяють творчому розвитку особистості.



Ознаки обдарованої дитини:
1. Часто перескакують через послідовні етапи розвитку.
2. Мають чудову пам'ять, яка базується на абсолютному мисленні.
3. Класифікують усно доступну інформацію.
4. Мають великий словниковий запас.
5. Займаються кількома справами одразу.
6. Дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ.
7. Здатні знаходити причинно-наслідкові зв'язки, самостійно робити висновки.
8. Із задоволенням приймають складні довгострокові завдання.
9. Довгий час концентрують свою увагу на одній справі.
10. Добре розвинуте почуття гумору.
11. Негативно оцінюють себе.
12. Намагаються розв'язати більш складні проблеми.
13. Володіють екстрасенсорними здібностями.



"Шкільні" типи обдарованих
1. "Найкращий"учень. Всі його люблять, робить те, що йому кажуть і як. Любить подобатись.
2. "Бунтівник". Сперечається, з ним важко спілкуватися. Часто виникають у нього фрустрації - стан емоційно-вольового напруження, коли щось загрожує досягненню мети.
3. "Підпільник". Знає, що за обдарованість не платять, а навпаки - вимагають, тому прагне не вистрибувати і бути "як всі".
4. "Втікач". Випадає із шкільної системи, не може пристосуватися до вимог школи, вчителів.
5. "Двобічний". Відстає чи має вади (фізичні). Його бачать як слабкого, не помічають обдарованості.
6. "Цілеспрямований". Незалежний, знає собі ціну, знає, що хоче.
У кожного з цих типів власний стиль поведінки, свої потреби, свій емоційно-вольовий статус. Ось чому до кожного має бути індивідуальний підхід як у школі, позашкільному закладі, так і в сім'ї.



Проблеми обдарованих дітей 
1. Неприязнь до школи часто з'являється тому, що навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої дитини.
2. Обдарованим дітям подобаються складні ігри і нецікаві ті, якими захоплюються їхні ровесники, внаслідок чого дитина опиняється в ізоляції.
3. Заглиблення у філософські проблеми: для обдарованих дітей є характерним замислюватися над такими явищами, як смерть, потойбічне життя, релігійні вірування набагато частіше, ніж для інших дітей.
4. Невідповідність між фізичним, інтелектуальним та соціальним розвитком - обдаровані діти частіше віддають перевагу спілкуванню з дітьми старшого віку. Через це їм важко бути лідерами - вони поступаються фізичним розвитком.
5. Прагнення до досконалості - для обдарованих дітей характерна внутрішня потреба досконалості. вони не заспокоюються, доки не досягнуть бажаного.
6. Почуття незадоволеності - вони критично ставляться до своїх досягнень, мають низьку самооцінку.
7. Нереальні завдання, які вони часто ставлять перед собою, не маючи змоги виконати їх.
8. Надмірна чутливість, вразливість, нетерплячість.
9. Потреба в уважному ставленні дорослих.
10. Зневага у ставленні до дітей, які стоять нижче від них в інтелектуальному розвитку.


Основні завдання роботи з обдарованими дітьми: 
1. Пошук і цілеспрямований вияв обдарованих дітей.
2. Створення максимально сприятливих умов для інтелектуального,
духовного, морально-етичного, фізичного розвитку особистості.
3. Розробка і впровадження нового змісту освіти, прогресивних технологій навчання.
4. Виховання національно-свідомого громадянина України.
5. Здійснення просвітницької та видавничої діяльності.
6. Надання можливостей вихованцям реалізувати творчі здібності на терені
дослідницько-пошукової та наукової діяльності.



Основні принципи роботи:
1. Гуманізм.
2. Демократизм.
3. Природовідповідність.
4. Системність.
5. Принцип розвивального навчання.
6. Єдність інтелектуального, морального, фізичного та естетичного розвитку.
7. Культуровідповідність.



Методи, які сприяють ефективній роботі 

з обдарованими дітьми: 

1. Повага до бажання дітей працювати самостійно.
2. Індивідуальній підхід до особистості гуртківця. Врахування психічних особливостей.
3. Створення розкріпаченої атмосфери, виключення будь-якого тиску на дитину.
4. Схвалення результатів діяльності в одній галузі з метою спонукати бажання випробувати себе в інших галузях діяльності.
5. Підкреслювання позитивного значення індивідуальних відмінностей.
6. Надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють відмінну від інших точку зору і у зв'язку з цим відчувають тиск з боку ровесників.
7. Здобування максимальної користі з хобі, захоплень, індивідуальних нахилів.
8. Заохочення максимальної захопленості у спільній діяльності.
9. Терпиме ставлення до можливого безладдя.
10. Переконання вихованців, що наставник є їхнім однодумцем, а не ворогом.


Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми: 
1. Педагог не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
2. Педагогу не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
3. Педагог не повинен робити з обдарованої дитини вундеркінда. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів. Інша крайність — приниження унікальних здібностей з боку наставника — недопустима.
4.Педагогу треба пам'ятати, що в більшості випадків діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.


Принципи виховання обдарованих дітей 
• Природовідповідність виховання - врахування багатогранної і цілісної природи людини, вікових та індивідуальних особливостей дітей.
• Гуманізація виховання - створення умов для формування кращих якостей та здібностей дитини. джерел її життєвих сил; повага до особистості.
• Демократизація виховання - сприйняття особистості виховання як вищої соціальної цінності, визначення його права на свободу, на розвиток здібностей і виявлення індивідуальності.
• Безперервність виховання - досягнення цілісності та наступності у вихованні, перетворення його у процес, що триває впродовж усього життя людини; формування цілісної та всебічно розвиненої особистості.
• Диференціація та індивідуалізація виховного процесу - врахування рівнів фізичного, психічного, соціального, духовного, інтелектуального розвитку учнів, стимулювання активності, розкриття творчої індивідуальності кожного.
• Послідовність, систематичність і варіативність форм і методів виховання - свідомість, активність, самодіяльність і творча ініціатива дітей; готовність до життєвої адаптації в умовах ринкових відносин.
• Інтегративність - єдність виховання школи, сім'ї, позашкільного закладу, громадськості.


Основні напрями виховання обдарованих дітей
1. Формування особистості.
Виховання творчої особистості, здатної до діяльності в новій економічній ситуації, розвиток її обдарувань, талантів.
2. Розвиток інтелекту.
Розвиток пам'яті, мислення, спостережливості, уяви, уважності. Продовження розумової діяльності за межами заданої ситуації.
3. Розвиток творчості.
Здатність продукувати нові ідеї, гіпотези, знаходити нетрадиційні способи вирішення проблемних задач, виявляти при цьому оригінальність, винахідливість.
4. Виховання духовності, загальнолюдської моралі.
Ідеї добра, правди, краси, справедливості, совісті, людської гідності, патріотизму, любові, інших доброчинностей.


Поради Девіда Льюїса щодо розвитку обдарованої дитини 
1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно, серйозні запитання дитини сприймайте серйозно.
2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи, не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи.
3. Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять.
4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення.
5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи.
6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення.
7. Показуйте дитині цікаві місця.
8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі.
9. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей.
10. Ніколи не карайте дитину приниженням.
11. Купуйте дитині книжки за її інтересами.
12. Привчайте дитину самостійно мислити.
13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею.
14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини.
15. Уважно ставтеся до потреб дитини.
16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці.
17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.
18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки.
19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу.
20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими.
21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали.
22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно.
23. Допомагайте дитині бути особистістю.
24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей.
25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини.
26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих.
27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.



Ознаки творчої особистості
I. Ознаки інтелектуальних здібностей
1. Дитина засвоює нозі знання швидко й легко все схоплює.
2. Має почуття здорового глузду І використовує знання в практичних повсякденних ситуаціях.
3. Добре міркує, не плутається В думках. Добре вловлює зв’язок між подіями, між причиною і наслідком.
4. Швидко запам’ятовує прочитане або почуте, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам'ятати.
5. Знає багато про такі події, яких його однолітки не знають, не здогадуються.
6. Має великий запас слів, легко користується новими словами, вільно висловлюється.
7. Любить читати нові книги, які читають не однолітки, а діти, старші на рік чи два, дорослі.
8. Вирішує розумові задачі, що потребують розумових зусиль.
9. Задає дуже багато запитань.
10. Випереджує однолітків у навчанні на рік чи два.
11. Оригінально мислить і пропонує нестандартні, неординарні відповіді, рішення.
12. Дуже спостережливий, добре сприймає інформацію, швидко реагує на все нове. 
ІІ. Ознаки художніх здібностей
1. У своїх калинках зображує різноманітні типи предметів, ситуації, людей.
2. Серйозно ставиться де творів мистецтва, замислюється і стає дуже серйозна, коли чує нову музику. Бачить гарну картину.
3. Оригінальний у виборі сюжету, складає незвичайні композиції (з квітів, малюнків, марок тощо).
4. Завжди готовий використати будь-який новий матеріал для виготовлення іграшок, картин, малюнків тощо.
5. У вільний час багато малює, ліпить, створює композиції, що мають художнє значення (наприклад, прикраси для дому) 
6. Використовує малюнок або ліплення, щоб висловити свої почуття і настрій.
7. Цікавиться творами мистецтва утвореними іншими людьми. Може дати власну оцінку й намагається відтворити те, що йому сподобалося.
8. Любить працювати з пластиліном, глиною, клеєм для того, щоб відтворювати речі в трьох вимірах. 
III. Ознаки музичного таланту
1. Добре відчуває ритм і мелодію, завжди вслуховується в них. 
2. Добре співає.
3. У гру на інструменті, у пісню чи танець вкладає багато енергії та почуттів.
4. Любить музичні записи, прагне піти на концерт або туди, де можна послухати музику .
5. Любить співати разом з іншими, щоб виходило злагоджено й добре.
6. У співі або музиці виявляє власні почуття й стан.
7. Створює оригінальні власні мелодії.
8. Добре грає на якомусь інструменті. 
ІV. Здібності до занять науковою працею
1. Висловлює думки ясно й чітко.
2. Читає книги, наукову літературу з випередженням своїх однолітків.
3. Виявляє більші, ніж у звичайних дітей, здібності у разі зміни абстрактних понять і встановленні узагальнень.
4. Має хорошу моторну координацію, особливо між зоровим та слухова сприйняттям (добре фіксує те, що бачить, і чітко записує те, що чує).
5. Після занять любить читати науково-популярні книги та журнали.
6. Не впадає у відчай, коли його нові задуми та проекти не підтримують вчитель або батьки.
7. Намагається зрозуміти причини і сенс подій.
8. Проводить багато часу над створенням проектів, конструюванням
9. Любить обговорювати наукові події, винаходи, часто задумується над цим.

V. Ознаки літературної обдарованості
1. Може вільно побудувати розповідь, починаюча від зав’язки сюжету й закінчуючи розв'язанням конфлікту.
2. Придумує щось нове й незвичайне, коди розповідає про що-небудь знайомим.