П`ятниця, 20.01.2017, 20:03

Центр дитячої та юнацької творчості Бобринецької міськради

Меню сайту
Наші координати
вул. Леніна, 51
м. Бобринець
Кіровоградська обл.
27200
Тел.: (05257)-3-45-67
Ел. пошта: bobrbdt@mail.ru
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні сайт відвідали



Календар
«  Січень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Друзі сайту

Збірник інновацій

 

     Програма 

Будинку дитячої творчості Бобринецького району

«До висот духовності»

на 2004-2014роки

 

                                       Затверджено

рішенням педради Бобринецького районного Будинку дитячої творчості

від 4 вересня 2004 р.

Протокол №1
 

І. Загальні положення

    Формування духовно багатої і всебічно розвиненої особистості є важливою метою  і в той же час необхідно умовою розбудови Української держави. Саме  тому  процес вирішення проблеми духовної  культури підростаючого  покоління  був  і залишається пріоритетною перспективою  сучасного виховання, зорієнтованого на національні  та загальнолюдські духовні вартості і культурні традиції.

     Виховання духовної культури у підростаючого покоління – складний, багатогранний процес, основою якого є прищеплення дитині гуманістичних якостей, системи світоглядних координат, вищих цілей і культури поведінки.

    Процес виховання духовної культури у підлітків передбачає  облагородження життя і помислів дитини вищими смислами у її ставленні до національної і світової духовної культури, історії країни, мови, віри, пошуків ідеалу і змісту життя людей, довкілля.

    Духовна культура – це багатий позитивний життєвий досвід суспільного, соціального, родинного життя народу, людства, який передається із покоління в покоління.

    Духовна культура є результатом  освіти, виховання і самовиховання індивіда і свідчить про засвоєння ним систем морально-етичних норм, основ культури, а також про сформованість духовних запитів, потреб, інтересів, виявлення культури почуттів, а також культури взаємодії з оточуючими.

    Духовна культура визначає творчу діяльність особистості, спрямовану на збереження, розвиток і створення нових духовних цінностей.

     Критерієм сформованості духовної культури індивіда є самореалізація його  духовних сил і духовного потенціалу.

    Формування основ духовної культури  та світоглядних координат є запорукою співпраці та повноцінного діалогу поколінь, які забезпечують наступність, послідовність у вихованні підростаючого покоління.

     У Законі України «Про позашкільну освіту говориться: «Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі  інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу» 

 

Мета Програми:

Створення сприятливих умов для духовного, інтелектуального, фізичного, культурного становлення особистості кожного гуртківця, розвиток потенційних можливостей дітей з урахуванням їх пізнавальних інтересів та нахилів.

 

Забезпечення умов реалізації Програми сприятиме:

  • підвищенню рівня духовності як окремих особистостей, так і молоді в цілому;
  • формуванню рис духовності, фізичної досконалості, моральної, художньої, естетичної культури;
  • підготовці молоді до самостійної, активної, творчої життєдіяльності в нових соціальних і культурних умовах;
  • виробленню власної стратегії життя, визначенню свого життєвого кредо та стилю.                                                                                                                                                                                                                                                                          Характеристика

Програми  «До висот духовності» Бобринецького районного Будинку дитячої творчості на 2004-2014 роки

 

 

Програма затверджена:

Рішенням педради БДТ від 4 вересня 2004 року №1

 

Головний розробник Програми

Бобринецький районний Будинок дитячої творчості

 

Ділові партнери

Районний відділ у справах молоді, навчальні заклади міста, ЦДМ, краєзнавчий музей, бібліотеки

 

Мета і перелік пріоритетних завдань Програми

  • підвищення рівня духовності як окремих особистостей, так і молоді в цілому;
  • формування рис духовності, фізичної досконалості, моральної, художньої, естетичної культури;
  • підготовка молоді до самостійної, активної, творчої життєдіяльності в нових соціальних і культурних умовах;
  • вироблення власної стратегії життя, визначенню свого життєвого кредо та стилю.
 

Очікувані результати

  1. Виховати духовно багату, гуманну, відповідальну, толерантну, творчу особистість.
  2. Сприяти розвитку творчої особистості шляхом тісної співпраці громадськості, сім’ї та закладу.
  3. Привернути увагу суспільства на важливість збереження, розвиток і створення нових духовних цінностей.
 

Термін реалізації Програми

2004 - 2014

І.Шляхи реалізації Програми

 

№ п/п

Проблема, над якою працює заклад

Назва проекту

Мета

Роки

реалізації

 

Розвиток та реалізація творчого потенціалу вихованців як частини духовної культури засобами морального виховання

«Ключі життя»

Сприяти формуванню у молоді і підлітків високих якостей і почуттів, уміння жити в громадському суспільстві та розвитку фізичної досконалості, моральної, трудової та екологічної культури.

2004-2005

 

Розвиток та реалізація творчого потенціалу вихованців як частини духовної культури засобами естетичного виховання

«Від краси до мистецтва»

Сприяти розвитку духовності через  засвоєння естетичних потреб у процесі активної діяльності дитини;знайомити дітей із світовими, вітчизняними та регіональними культурними цінностями, розкрити багатства досягнень людського духу.

2005-2006

 

Розвиток та реалізація творчого потенціалу вихованців як частини духовної культури засобами громадянського виховання

«Я -громадянин України»

Сформувати національно-свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людину, якій притаманній особистісні якості й риси характеру, світогляд і спосіб мислення, почуття, вчинки та поведінка, спрямовані на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні.

2006-2007

 

Розвиток та реалізація творчого потенціалу вихованців як частини духовної культури у тісній співпраці з батьками

«Родинними шляхами до висот духовності»

«Корінням

в родину,

віттям у Батьківщину»

Шляхом творчої співпраці сприяти духовному відродженню сім’ї та розвитку духовної особистості громадянина України.

2007-2009

 

Розвиток та реалізація творчого потенціалу вихованців як частини духовної культури засобами патріотичного виховання

«Я твій патріот, Україно»

Формувати духовність особистості через повагу до культури та історії  української держави , традицій та звичаїв рідного краю,почуття причетності до «малої  Батьківщини»  як її представника, спадкоємця, наступника.

2009-2010






 

6

Розвиток та реалізація творчого потенціалу вихованців як частини духовної культури засобами екологічного виховання.

 

“Душа Землі в твоїх долонях”.

 

Формувати екологічну культуру, відроджувати кращі традиції українського народу у взаємовідносинах з довкіллям,виховувати любов до природи.

 

2010-2012




 

7

Розвиток та реалізація творчого потенціалу вихованців як частини духовної культури засобами превентивного виховання

 

«Дві дороги –два шляхи»




 

Створити умови для формування імунітету до негативних впливів соціального оточення,стимулювати учнів до здорового способу життя і позитивної соціальної орієнтації.


 

2012

2013



 

8

Розвиток та реалізація творчого потенціалу вихованців як частини духовної культури засобами  фізичного виховання

 

«В здоровому тілі, здоровий дух»




 

Виховувати потребу в регулярних заняттях фізичної культури,сприяти  утвердженню здорового способу життя.

 

2013

2014


 

 
ІІ. Основні заходи для забезпечення виконання Програми «До висот духовності» Бобринецького районного Будинку дитячої творчості

на 2004-2014роки

 

Мета

Пріоритетні завдання

    Перелік заходів  

Очікувані результати

Роки реалізації

Відпо

відальні

«Ключі життя»

Сприяти формуванню у молоді і підлітків високих якостей і почуттів, уміння жити в громадському суспільстві та розвитку фізичної досконалості, моральної, трудової та екологічної культури.

  • розвиток морального виховання
  • профілактика правопорушень
  • здоровий спосіб життя
  • боротьба з тютюнокурінням, наркотиками, алкоголем
  • навчання дітей визначенню рамок культури і моралі
  • навчання грамотно і красиво, повноцінно висловлювати свою точку зору і коректно відстоювати її.







 

      Диспути:

  • «Без слова доброго земля, як без батьків дитина».
  • «Ми роду козацького діти, землі української цвіт».
  • «Тебе спитають друзі і нащадки».
  • «Тільки тим історія належить, хто сьогодні бореться й живе».

Співбесіди:

  • «Родительський дом – начало начал».
  • «Дружба – хороше це слово, дружбою вмій дорожить».
  • «В чому зміст життя?»
  • «Прожити просто так на цій землі для себе лиш, - це зникнути безслідно».
  • «Доброта – це світло».
  • «Що значить бути самим собою?»
  • «Мораль і культура поведінки».

Перегляд фільмів:

  • «В здоровому тілі – здоровий дух».
  • «Яд, який відкрив Колумб (наслідки табакокуріння)».
  • «Алкоголь і його наслідки».
  • «Наркоманія – страшний вибір».

Окремі особисті співбесіди з батьками і дітьми

  • «Чи знаю я свою дитину?»
  • «Мої батьки. Що я про них думаю?

1. Оволодіти навичками спілкування, вмінням керувати собою, розуміти свій внутрішній світ

2. Формувати уявлення про здоровий спосіб життя.

3.Підвищити життєстійкість  дітей та молоді.

4. Формувати уміння робити правильний вибір, вирішуючи життєві проблеми.







 







 







 

2004-2005

Бевзенко Є.В.

«Я - громадянин України»

Сформувати національно свідомого громадянина, патріота, тобто людину, якій притаманні особистісні якості й риси характеру, світогляд й спосіб мислення, почуття, вчинки та поведінка, спрямовані на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні.

  • формування у гуртківців національної свідомості, належності до рідної землі, народу;
  • визнання духовної єдності поколінь та спільності культурної спадщини;
  • виховання почуття патріотизму, відданості у служінні Батьківщині;
  • утвердження гуманістичної моралі;
  • формування інтеркультурного менталітету, сприйнятливості до культурного плюралізму, загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення до інших культур і традицій.
  1. Урок-заповідь «Я -громадянин України».
  2. Свято «Українська символіка».
  3. Бесіда за круглим столом «Дитина та її права».
  4. Брейн-ринг «Його величність – закон».
  5. Правова вікторина.
  6. Виховний захід «Я – родина, Україна».
  7. Конкурс на кращий вірш про рідне місто.

Підвищення рівня політичної та правової культури гуртківців, виховання у них поваги до Конституції України, державної символіки, української мови як державної.

2006-2007

Охремов В.М.


 







 







 







 




 

«Родинними шляхами до висот духовності»

Шляхом творчої співпраці сприяти духовному відродженню сім’ї та розвитку духовної особистості громадянина України.

  • Привернути увагу суспільства до усвідомлення ролі батьків у житті дитини.
  • Гуманізація змісту та форм роботи з сім’ю і взаємовідносин «педагоги-батьки».
  • Допомогти батькам виробити стратегію співпраці з позашкільним закладом.
  • Створити умови та стимулювати розвиток творчих здібностей батьків і дітей, сприяти їх духовному зростанню.
  • Пропонувати педагогічні знання з метою підвищення педагогічної грамотності батьків.
  • Допомогти внутрішньому розвитку сім’ї.
  • Готувати дітей до сімейного життя.
  • Впроваджувати форми роботи з сім’єю, що сприяє гуманізації взаємовідносин «педагоги-батьки».







 

  • Анкетування, тестування батьків і дітей.
  • Випуск газет, альманахів, збірки.
  • Участь у виставках.
  • Участь в організації дозвілля дітей та батьків.
  • Участь в ремонті закладу та надання матеріальної допомоги БДТ
  • Проведення спільних родинних свят, фестивалів.
  • Проведення бесід, виховних годин з питань сімейного виховання для дітей.
  • Участь батьків у тренінговій програмі «Ми батьки», роботі «Батьківського університету».
  • Робота батьківської ради.
  • Зустрічі з представниками юстиції, медиками.
  1. Довести батькам, що основа духовного виховання закладається в сім’ї.
  2. Підвищити психолого-педагогічну культуру батьків.
  3. Підвести батьків до розуміння того, що партнерство-стратегічний вектор розвитку творчої особистості.
  4. Залучити батьків до співпраці шляхом участі у спільних масових заходах.
  5. Зберегти і примножити традиції сім’ї та «Острова дитинства».
  6. Створити модель роботи з батьками побудовану на розвиваючій взаємодії.

2007-2009

Кириченко Н.І.

«Корінням в родину, віттям у Батьківщину»

  • Мотивувати батьківську громаду до активної участі в позашкільному житті дітей, на активну участь в реалізації проекту.







 

  • Привернути увагу батьків на важливість співпраці у досягненні високої мети -
  • розвитку творчої особистості.
  • Сприяти формуванню довіри,доброзичливих відносин між батьками,дітьми,
  • керівниками гуртків.
  • Сприяти підвищенню рівня поінформованості батьківської громади про
  • можливі шляхи співпраці з позашкільним закладом.
  • Шляхом творчої співпраці сприяти розвитку духовної особистості –
  • громадянина України.
  • Складання анкет, тестів.
  • Анкетування батьків і дітей.
  • Складання сценаріїв, випуск газет .
  • Проведення спільних родинних свят, фестивалів:
  • «Пісні з батьками»
  • «Різдво по сімейному»
  • «Родинні скарби Бобринеччини»
  • «День Матері»







 

  • «Пісні і танці з батьками»
  • «Тато, мама, Я – ерудована сім’я»
  • «Тато, мама, Я – спортивна сім’я»
  • «Різдвяні дзвіночки»
  • Залучити батьків до співпраці шляхом проведення спільних масових

заходів.

  • Набути вміння співпраці з дорослими.
  • Навчитися координувати свої дії з діяльністю товаришів та батьків,

керівників гуртків.

  • Ознайомитися з традиціями родини,зак-ладу,країни
  • Навчитися складати анкети та проводити опитування
  • Здобути дослідницькі навики.
  • Навчитися складати сценарії.

2007-2009






 







 







 

2007

2007-

2008

2008-2009

2008-2009

2008





 

2008

 

2009

 

2007-2008

Дитячий Парламент

«Я твій патріот, Україно»

 

Створення сприятли-вих умов для духовного становле-ння особистос-ті кожного гуртківця, формуван-ня високої патріоти-ної свідомості, національ-ної гідності, готовності до захисту національ-них інтересів України.







 

  • Підвищити рівень поінформованості дітей про Велику Вітчизняну війну та роль України у цій війні.
  • Сприяти єднанню усіх поколінь у прагненні увіковічити пам’ять загиблих у Великій Вітчизняній війні
  • Організувати волонтерський рух та надавати допомогу ветеранам Великої Вітчизняної війни
  • Запобігти будь-яким спробам та намаганням поділу незалежної суверенної держави Україна
  • Виховувати школярів на героїчних подвигах героїв Великої Вітчизняної війни, воїнів інтернаціоналістів







 

  • Екскурсія до музею Великої Вітчизняної війни в НВК Бобринецька гімназія загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №3
  • Екскурсія до районного краєзнавчого музею
  • Екскурсія до кімнати-музею Героя Радянського Союзу В. Порика
  • Випуск стінгазети «БДЮТичок»
  • Перегляд та обговорення фільмів на воєнну тематику
  • Зустріч з ветеранами Великої Вітчизняної війни та воїнами – афганцями
  • Проведення конкурсу малюнків та конкурсу читців «Тим, хто вистояв та переміг»
  • Випуск буклету «Давним-давно була війна»
  • Створення проектів «Ні – війні», «Герої-земляки»
  • Проведення анкетування та моніторингового дослідження «Дорогами війни»
  • Творчий портрет волонтерського загону «Доброчинці»
  • Створення Книги Пам’яті «Герої Великої Вітчизняної війни»

Формувати духовність особистості через повагу до культури та історії  української держави , традицій та звичаїв рідного краю,почут-тя причетності до «малої  Батьківщи-ни»  як її представни-ка, спадкоємця, наступника.

2009-2010







 







 







 

Дитячий Пар-

ламент







 

Чернієнко О.В.



 

ІІІ. Фінансове забезпечення Програми

Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок батьківських внесків, спонсорської допомоги, відділу у справах сім’ї та молоді, районного відділу освіти.

 

ІV. Організація контролю за виконанням Програми.

Контроль за виконанням Програми здійснюється радою Бобринецького районного Будинку дитячої творчості.

Основними формами контролю за реалізацією заходів, передбачених Програмою є:

  • розпорядження директора про встановлення контролю за ходом виконання Програми;
  • щорічна звітність структурних підрозділів (керівників гуртків, учнівського Парламенту, батьківського комітету) про стан виконання відповідних заходів Програми. Здійснення аналізу ходу виконання Програми та прийняття додаткових заходів, спрямованих на досягнення мети Програми: залучення засобів масової інформації для висвітлення процесу реалізації Програми, вирішення проблем та недоліків.

Організаційне супроводження виконання Програми на 2004-2014 роки здійснює дирекція закладу.